CURRENT & UPCOMING

EXHIBITIONS

 Art Up! Lille

March 5-8

Represented by

 PrestaArt Gallery

 

 Affordable Art Fair London

March 12-15

Represented by

Galerie Barrou Planquart

 

 Affordable Art Fair Brussels

March 20-22

Represented by

Galerie Barrou Planquart

 

 Affordable Art Fair NYC

March 26-29

Represented by

Galerie Barrou Planquart 

 

Lausanne Art Fair

April 30 - May 3

Represented by

Galerie Barrou Planquart 

   

  PERMANENT GALLERIES

USA

 Markowicz Fine Art Miami

110 NE 40th Street 

Miami design district 

33137 Florida, USA

+1 786 615 8158

 

Markowicz Fine Art Dallas

1700 Oak Lawn Ave

75207, Texas USA

+1 786 615 8158

 

Gilles Clement Gallery

45 East Putnman AveGreenwich

06830 Connecticut, USA

+1 203 489 3556

 

ENGLAND

Graffik Gallery London

284 Portobello Rd,

London W10 5TE, England

  +44 20 8354 3592 

 

FRANCE

 Galerie Barrou Planquart

Rue de Paris 

95680 Montlignon, France

 +33 (0) 6 82 03 09 56

 

  Galerie Bettina

2, rue Bonaparte

75006 Paris, France 

 +33 (0) 1 46 33 72 98

 

Galerie Le Container 

16, rue Emmanuel Philibert

06300 Nice, France 

 +33 (0) 6 16 95 93 31

 

Galerie Montmartre

11, place du Tertre

75018 Paris, France

 +33 (0) 1 55 79 94 02

 

PrestaArt Gallery

6, place Dampmartin

30700 Uzès, France

 +33 (0) 4 66 74 44 57

Happy Bears

Stéphane Gautier a adopté l’ours, à moins que ce ne soit l’inverse. Qui de l’animal ou de l’artiste a pris l’autre pour totem ? Le plasticien a entamé son voyage dans les terres universelles du souvenir et de la mémoire avec pour guide la plus évidente, narrative et fantasmagorique représentation de l’enfance : un ours. Bien qu’objet d’amour total, l’artiste a cependant voulu pousser « son expérience régressive via plantigrade » jusqu’au bout. Afin de s’assurer la totale empathie de son observateur, Stéphane Gautier n’a pas opté pour un ours ordinaire mais pour un ourson en gélatine qu'il rebaptise Happy bears, élément conducteur universel de nos émotions infantiles… 

 

Stéphane Gautier has adopted the bear, or perhaps it is the reverse. Is it the animal or the artist who has taken the other as a totem? The artist began his journey through the universal lands of recollection and memory with the most obvious, most narrative and most mythical representation of childhood as a guide: a bear.  An object of total love; however, the artist wanted to push “his regressive plantigrade experience” to the limit. To ensure the observer’s complete empathy, he has chosen not an ordinary bear, but a teddy bear made from gelatine, a universal conductor of childhood emotions…